INGLESE:
Project Zero’s mission is to understand and nurture human potentials –such as learning, thinking, ethics, intelligence and creativity– in all human beings. The research examines the nature of such potentials, the contexts and conditions in which they develop, and the practices that support their flourishing.
Founded by philosopher Nelson Goodman at the Harvard Graduate School of Education in 1967, Project Zero began with a focus on understanding learning in and through the arts. Over the decades, the peoples involved in the project continued their inquiry into the arts and arts education, while drawing together diverse disciplinary perspectives to examine fundamental questions of human expression and development. Their research endeavors are marked by a passion for the big conceptual questions, a passion for close collaboration with practitioners, a passion for the interdisciplinary, a passion for the full range of human development, and a passion for the arts.
Today Project Zero is an intellectual wellspring, nourishing inquiry into the complexity of human potentials and exploring sustainable ways to support them across multiple and diverse cultural contexts. Anchored in the arts and humanities, and with a commitment to melding theory and practice, they continue to work toward more enlightened educational processes and systems that support learners, individually and in community, to thrive in, reflect on, contribute to, and change the world in which they will live.
ITALIANO:
La missione del Progetto Zero è di comprendere e nutrire le potenzialità umane -come l'apprendimento, il pensiero, l'etica, l'intelligenza e la creatività- di tutti gli esseri umani. La ricerca esamina la natura di tali potenziali, i contesti e le condizioni in cui si sviluppano, e le pratiche che ne supportano la fioritura.
Fondato dal filosofo Nelson Goodman alla Harvard Graduate School of Education nel 1967, il Progetto Zero iniziò con un focus sulla comprensione dell'apprendimento nelle e attraverso le arti. Nel corso dei decenni, le persone coinvolte nel progetto hanno continuato la loro indagine nei confronti delle arti e dell'educazione artistica, riunendo diverse prospettive disciplinari per esaminare le questioni fondamentali dell'espressione e dello sviluppo umano. I loro sforzi di ricerca sono caratterizzati dalla passione per le grandi domande concettuali, per la stretta collaborazione con gli operatori, per l'interdisciplinarietà, per l'intera gamma di sviluppo umano e la passione per le arti.
Oggi il Progetto Zero è una fonte di benessere intellettuale, che alimenta l'indagine sulla complessità delle potenzialità umane ed esplora modi sostenibili per sostenerle in molteplici e distinti contesti culturali. Ancorato alle arti e alle scienze umanistiche, con l'interesse e l'impegno nel fondere teoria e pratica, continuano a lavorare per trovare modelli educativi più illuminati e sistemi che supportino gli studenti, individualmente e/o in comunità, nel crescere, riflettere, contribuire e cambiare il mondo in cui vivranno.
Ultima modifica scheda: 18 ottobre 2023